Du är vad du äter.

Så känns det just nu. Gjorde den nog godaste pizzan i världen, själv!! Men åt lite för mkt och känner mig totalt ohot.
Hade seminarium förut, och visst var det så att många inte hade gjort kursuppgiften. Vi fick sedan några bråktal som vi skulle lösa och diskutera fram vilka strategier vi använder. Det är bara de, jag har inga strategier! Jag suck at matte. Kan överslagsberäkna men vet inte hur jag ska förklara för barn hur man räknar ut det..

Cyklade hem med gotland efter sem och jag kom typ fram till att jag vill ha en karriär, jag vill resa, utforska, ha kontor och vara king of the world. Jag vill inte bo i ett radhus, gå upp till jobbet, komma hem o laga mat för att sen se på tv. Jag vill ha kvar spontaniteten och ovissheten kvar efter jag har pluggat klart! åh gud.. vill bli så mkt mer än lärare! Jag vill bli fotograf, nyhetsankare, dj, skådespelare, jobba med reklam, personlig tränare och shoppare och självklart basketproffs.. När ska jag kunna bli allt det här! Har jag slösat snart 4 år på lärarprogrammet? nä men man har ju alltid en utbildning om allt annat skiter sig.. Men efter mattetalen vi hade idag fick jag bara mer bekräftat att jag vill bli idrottslärare och inte nån tråkig mattelärare med portfölj och kavaj..

Aja nu måste jag komma ut ur min matkoma o börja plugga om jag nånsin ska bli nåt.

Förresten så hade inte linköpings H&M nya kollektionen! Bummer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0